środa, 10 czerwca 2015

Herbata miesiąca: kwiecień || Tea of the month: April

Vanilla Rooibos - Starbucks
 
Cóż mogę rzec, opóźnienia mam straszne, ale przynajmniej pamiętam, co i kiedy popijałam.
Wszystkim już wiadomo, że jesteśmy rodziną Starbucksa. I tak oto w urodziny mojego męża też wylądowaliśmy na kawie w jednej z kawiarni, a opuściliśmy ją z kolejną puszką herbaty - tym razem wybór padł na czerwoną herbatę, czyli rooibos, o aromacie wanilii.
Jeśli ktoś jeszcze nie zna czerwonej herbaty to najwyższy czas. Ponieważ tak naprawdę to "herbata", a nie herbata, pijałam ją namiętnie w ciąży z Aniką - nie zawiera garbników ani kofeiny, ale za to jest bogata w żelazo i antyutleniacze. Lubię rooibosa w każdej wersji, czystego, z miodem, z mlekiem. W Starbucksie wypijałam litrami Vanilla Rooibos Latte. Pycha - łatwo można przyrządzić w domu, moja rada: parzyć w mleku, bez dodatku wody. Mój mąż z pewnym opóźnieniem przekonał się do czerwonej herbaty, a i nasza Mała już nawet jej próbowała.
Odpowiada mi intensywność czerwonej herbaty - lubię zioła, ale niektóre trzeba by parzyć je w minimalnej ilości wody, żeby poczuć ich smak. Za to czerwona herbata jest mocna i ma piękną barwę. Jednak to, co lubię w niej najbardziej to niepowtarzalny, "ziemisty", słodkawy smak i aromat. Są takie warzywa, jak buraki, seler czy pasternak, które są dla mnie bardzo ściśle związane z ziemią i ten właśnie "smak ziemi" lubię w nich najbardziej. To samo z czerwoną herbatą. Jest taka... naturalna.
Tym razem wyszło bardzo subiektywnie - ale taka jest czerwona herbata: albo się ją lubi, albo jej nie cierpi. Spróbujcie, może ją polubicie!
 
Do następnego,
pa!
 

to nie jest pusty kubek do zdjęcia, tam naprawdę skrywała się herbata
it's not a prop, it's an actual cup of tea (just some of the tea had been consumed)
 
 Rooibos Vanilla - Starbucks
What can I say, I am so far behind, but at least I remember what and when I drank.
Everybody knows by now that we are a Starbucks family. And so on my hubby's birthday we ended up in one of the cafes and left it with yet another tin can of a tea - this time around we chose red tea, i.e. Vanilla Rooibos.
If someone doesn't know this tea yet, it's really time. Since it's actually a "tea" and not a tea, I drank a lot of it when pregnant with Anika - it contains no tannin and no caffein, but is rich in iron and antioxidants. I like rooibos in each version - pure, with honey, with milk. In Starbucks I used to drink liters of Vanilla Rooibos Latte. Delish plus easy to copy at home - my tip: use only milk and no water. My hubby started liking rooibos some time after me, and even our Baby Girl has had a sip or two already.
I like rooibos's intensity - I enjoy drinking herbs, but in some cases you'd need to use half the baggie for one cup to get an idea of the actual taste. Instead, red tea is strong and has  a gorgeous color. But what I like most about it, is its unique, "earthy", sweet taste and aroma. There're some vegetables, such as beets, celeriac or parsnip, that are for me very earthbound and I adore this "taste of earth" about them. The same is with red tea. It is so... natural.
The post turned out very subjective - but that's rooibos for you: you either love it or hate it. Try, maybe you'll end up loving it!
 
Tata,
a.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz