poniedziałek, 21 grudnia 2015

Migdały z cynamonem || Cinnamon almonds

Przygody kulinarne, odc. 23

Macie ochotę na małą, nie do końca zdrową, świąteczną przekąskę? Polecam migdały z cynamonem. Proste, szybkie, cały dom pięknie pachnie... Jedliśmy takie migdały na jarmarku świątecznym i od tamtej pory za mną chodzą. Dziś wreszcie je zrobiłam i na szczęście od razu uwieczniłam je na zdjęciu, bo już niewiele ich zostało.

Przepis z bloga One Charming Party
(ja zrobiłam połowę).

Potrzebujemy:
150 g surowych migdałów - ja użyłam nieobranych
1/2 szklanki cukru - ja używam trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu
1/8 szklanki wody

Na głębokiej patelni połączyć i podgrzać wodę, cukier i cynamon. Dodać migdały i dokładnie wymieszać. Zdjąć z ognia i mieszać aż cukier zacznie się krystalizować - łatwo zauważyć, bo cała mieszanka robi się sucha i matowa. Wysypać na papier do pieczenia do wystygnięcia. Gotowe!

Do następnego.



Culinary adventures, episode 23

You want a small, not a very healthy, Christmas snack? How about cinnamon almonds? Simple, fast, make the whole home smell amazing... We've had such almonds at a Christmas market and I've wanted to make them since then, and today finally it happened. Good, that I took a picture immediately, 'cause now... not so many left to take a picture of.

Recipe from One Charming Party
(I halved the recipe)

We need:
1,5 cups raw almonds
1/2 cup sugar
1 teaspoon cinnamon
1/8 cup water

Combine and heat up cinnamon, water and sugar in a deep skillet. Add almonds and mix well. Take off th heat and mix until the sugar starts crystalizing - easy to notice, since almonds get dry and matt. Leave on parchment paper to cool. Ready!

Tata,
a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz