czwartek, 2 czerwca 2016

Jadłonomia: maj 2016 || May 2016

Oficjalnie najgorszy miesiąc kulinarny. Mam wymówkę - kupiłam sokowirówkę. Zamieszała mi w głowie, oj zamieszała.

Officially the most meager cooking month. I have an excuse - I bought a juicer. And I just can't get enough.


Curry z fasolki szparagowej z młodymi ziemniakami || Green beans and new potatoes curry

Bardzo smaczne, aromatyczne, sycące danie. Z konieczności - nie miałam wszystkich składników, a musiałam zużyć fasolkę - użyłam granulowanego czosnku i imbiru w proszku, a także nie dodałam chili z uwagi na Anikę. Na pewno nie osiągnęłam tak dobrego smaku, jak ze świeżymi składnikami, ale sądzę, że ogólny smak był podobny. I dobry!

Delicious, aromatic, filling dish. I had to use up the welting beans before I got all the ingredients, so I had to make do with granulated garlic and powdered ginger, and also omitted chilli, because: Anika. For sure my curry was not as tasty as when prepared with all fresh ingredients, but it was great anyway. So good!


Faszerowana cukinia || Staffed zucchini

Lekkie i smaczne danie w sam raz na letni lunch. Najbardziej pracochłonne jest obieranie papryki. Do pełnego obiadu - jak napisała autorka - brakuje węglowodanów. W smaku przypomina caponatę.
Również: dobry pomysł na "zużycie" bakłażanów.

Light and tasty dish perfect for a summer lunch. The most time-consuming is peeling peppers. As the author mentioned, some carbs short of a full dinner. Taste similar to caponata.
Also: good way of using up all the surplus eggplants.



Zupa-krem z żółtej cukinii || Yellow zucchini cream-soup

Nie, jedno wielkie nie! Nie miałam żółtej, więc użyłam zielonej, ale przygotowanie mi nie szło, a gotowe danie mi nie smakowało. Jak dotąd pierwsza prawdziwa porażka.

No, no, no! I had no yellow zucchini, so I used the standard green one, but the preparation went all wrong, and I didn't like the ready dish at all. So far the first real fail.



Mam nadzieję, że znajdę więcej czasu na kuchenne szaleństwa - połowa roku za pasem, a przede mną ponad połowa książki do ugotowania!

I hope I will find more time for kitchen adventures - half a year almost has passed, and I still have more than half a book to cook!

Do następnego, pa.
Tata,
a.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz