niedziela, 7 lutego 2016

Teatrzyk dla pacynek || Finger puppets' theater

Dziś mam dla was nietypową propozycję, mianowicie własnoręcznej roboty tekturowy teatrzyk dla pacynek. W pędzie tworzenia z filcu uszyłam kilka pacynek (głównie zwierzątek) dla mojej córeczki i dziś postanowiłam stworzyć dla nich tekturowy teatrzyk. Nie odkrywam przysłowiowej Ameryki, ale celowo nie podglądałam, jak zrobili to inni, więc poniższe dzieło jest w pełni autorskie. Wersja bardzo prototypowa, bo Anika chora, więc nie mogę wyjść po "prawdziwe" materiały i zbudować teatrzyku godnego Pinterest. Ale ponieważ to nie Pinterest, a my tworzymy najlepsze wspomnienia naszych dzieci - do dzieła.

Today I have an untypical idea for you, namely handmade cardboard finger puppet theater. After I fell into the deepest pit of felt frenzy, I stitched some finger puppet (mostly animals) for my daughter and today I've decided to make a card theater for them. It's nothing new, but I've made a point of not checking how others have made it, so the below design is all me. That's a very prototypical version, because Anika is ill and I cannot get any "real" materials and build a Pinterest-worthy theater. But since it's us, and not Pinterest, who create our kids' best memories, here we go.

Wykorzystałam tekturowe pudełko, nożyczki,
szeroką taśmę maskującą, taśmę washi, linijkę, ołówek / długopis
i chętnego do zabawy malucha :)

I used a cardboard box, scissors, wide masking tape, washi tape,
ruler, pencil and a fun loving kid :)

Następnie wycięłam względnie równy prostokąt.
Next, I cut a relatively straight rectangle.

A w jego górnej, środkowej części wycięłam "scenę".
And in its upper middle part I cut out a "stage".

Około 2-3 cm poniżej dolnej krawędzi przykleiłam półeczkę na ewentualne elementy scenografii.
(To złożony wzdłuż pasek tektury)
Around 1 inch below the lower edge, I taped a narrow shelf for optional stage design.
(It's a narrow strip of card folded lengthwise)

Anika przygotowała aktorów, a ja okleiłam brzegi dziury taśmą maskującą, a na niej taśmą washi.
Anika brought the actors, and I taped all around the opening and decorated it with washi tape.

Gotowe! Czas na przedstawienie!
Done! Time to play!

Udanej zabawy!
Have fun!
a.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz