poniedziałek, 30 czerwca 2014

Szybkie i zdrowe obiadki młodej matki .... 2. Spaghetti ze szpinakiem, mozzarellą i pomidorami

z serii Przygody kulinarne, odc. 7

Wprawdzie szybkie i zdrowe obiadki jem niemal codziennie, to nie zawsze mam pod ręką aparat - zazwyczaj mam pod ręką mojego słodkiego bobaska. Dzisiejszy obiadek sprawdzony i klasyczny, a zrobienie go zajmuje niecałe 20 minut, z których 7-11 minut zajmuje gotowanie makaronu!

1. Pudla
2. Pełnoziarniste spaghetti orkiszowe ze szpinakiem, mozzarellą i pomidorami

Co nam będzie potrzebne:
porcja spaghetti - ok. 120-200 g
200 g szpinaku
garść małych pomidorów albo kilka średnich albo jeden duży
ząbek czosnku
50 g mozzarelli
(łyżka stołowa creme fraiche)
2 łyżki posiekanych ziół (oregano, tymianek, pietruszka etc.)
sól
oliwa z oliwek
 
 
Ja obecnie używam pełnoziarnistego spaghetti orkiszowego, choć oczywiście można wykorzystać dowolny makaron - pełnoziarnisty dostarczy nam więcej błonnika, żelaza, kwasu foliowego i niacyny i na dłużej zaspokoi głód, ale nie każdy jest zwolennikiem dość specyficznego smaku i tekstury makaronu pełnoziarnistego.

Jak robimy ten super szybki i pyszny obiad: gotujemy makaron (garnek + woda + sól > woda się gotuje + makaron - sprawdzamy czas na opakowaniu), w tym czasie siekamy szpinak i wrzucamy na patelnię podlewamy odrobiną wody i po ok. 2 minutach, kiedy "zwiędnie". Ja użyłam dziś mrożonego szpinaku - wrzuciłam na patelnię, nie dolewałam wody, zakryłam pokrywką - całkowite rozmrożenie zajęło ok. 6 minut. Kiedy szpinak się rozmraża / dusi, kroimy pomidory, a kiedy szpinak jest gotowy dodajemy do niego pomidory i wciskamy czosnek. Makaron powinien być już gotowy - odcedzamy i dorzucamy na patelnię, dodajemy pokrojoną mozzarellę, ewentualnie creme fraiche albo oliwę z oliwek i zioła i mieszamy. Można dosolić do smaku. Minutkę wszystko razem dusimy i gotowe!
 
 
Obiad widoczny na zdjęciach zaczęłam robić dziś o 12:10, a o 12:26 miałam na patelni gotowy obiad.
 
Smacznego i do następnego,
pa,
a.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz