piątek, 16 stycznia 2015

Muffiny jabłkowo-marchewkowe || Apple-carrot muffins

z serii Przygody kulinarne, odc. 14      ||      from Culinary adventures, episode 14
Moje dziecko biegało po mieszkaniu bawiąc się foremkami do muffinów, aż po chwili zorientowło się, co trzyma w rączkach i zaczęło nawoływać "ciato, ciato", nie zostawiając mi wyboru: musiałam zrobić ciastko.  Wybór padł na muffiny - z uwagi na foremki - i chciałam, żeby były możliwie zdrowe. Postawiłam na eksperyment: oto jego przebieg:
My kid was running around the flat playing with muffin paper, until she realized what she was holding, which led to a clear plea: "ciato, ciato" (cookie, cookie) - I had no choice, but to make a cookie. I decided to bake muffins - due o the forms - and I wanted tchem to be as healthy as possible.
And so I experimented: here's how it went down:
 przepis w zdjęciach      ||      recipe in pictures
Najpierw wymieszałyśmy suche składniki
First, we combined dry ingredients
zmielone dwie łyżki siemienia
ground two table spoons of flax seeds

 
               75 g mąki bezglutenowej                                         1/2 łyżeczki sody
               75 g of gluten-free flour                                        1/2 teaspoon of soda


i szczypta cynamonu
and a pinch of cinnamon 

wszystko dokładne wymieszane.
all mixed well.

Następnie przygotowałyśmy mokre składniki:
Then we prepared wet ingredients:
cztery marchewki i jedno jabłko.
four carrots and an apple.
Posiekałam jabłko w robocie i dodałam łyżkę miodu,
I shredded the apple in the food processor and added one spoon of honey,

posiekałam marchewki i skropiłam masę jabłkową sokiem z limonki,
I shredded the carrots and sprinkled apple-honey mix with lime juice,

i połączyłam wszystkie składniki.
and I combined all ingredients.

Bardzo mokra masa || Very wet batter

Włożyłyśmy ciasto do foremek i Anika postanowiła trochę muffiny ozdobić
We put the batter in the forms and Anika did some random decorating

Nasze sześć muffinów piekło się w 200 stopniach przez ok. 15 minut i studziło w piecu.
Our six muffiins baked at 200 C for ca. 15 minutes and cooled in the oven.

Bardzo mokre, ale pyszne, zdrowe i bezglutenowe.
Very moist, but yummy, healthy and gluten-free.


do następnego, pa
tata,
a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz